ASV informācijas tehnoloģiju gigants "Apple" pēdējā laikā uzvedies ļoti noslēpumaini, saistībā ar izskanējušajām baumām par automašīnu "Apple Car", vēstī portāls "Business Insider".

Pēc 1 000 cilvēku algošanas slepenajam "Project Titan", kuru daudzi uzskatīja par automašīnas izstrādes projektu, uzņēmums atlaida simtiem tajā iesaistīto cilvēku.

Novērotāji to uztvēra kā vienu no "Apple" periodiskajiem eksperimentiem:  kompānija izpētīja, kas būtu vajadzīgs, lai uzbūvētu auto, un pēc tam nolēma to nedarīt.

Tomēr "Business Insider" žurnālists Sems Šeds nesen atklāja slepenu "Apple" biroju Berlīnē, kas, pēc avotu stāstītā, galvenokārt ir veltīts transportam. Tur strādājošie inženieri tika pieņemti darbā no auto ražotājiem, un daži strādā pie kartografēšanas projektiem.

Vai "Apple" grasās ražot auto?

UBS analītiķis Stīvens Milunovičs nesen sarunā ar Horesu Dediū no Asymco.com un Nīlu Zeibartu no AboveAvalon.com uzdeva jautājumu, kas, viņuprāt, notiek "Project Titan". Viņi apsprieda 4 jautājumus:

  * Transporta nozare - 5 līdz 15 triljoni ASV dolāru - ir lielāks tirgus nekā IT un veselības aprūpe, kurās "Apple" jau aktīvi darbojas.

  * "Automašīnu skaits saruks, parādoties autonomajai vadīšanai."

  * "Kompānija vāc pieredzi saistībā ar kodola sensoru, auto vadīšanas un kartografēšanas tehnoloģijām."

  * "Project Titan" visticamāk būs transporta platforma - ne tikai auto, bet pilnvērtīga lietotāja pieredze, uzskata Milunovičs.

Izšķiroša loma ir 5 triljonu tirgum. "Apple" var ienākt tikai lielos tirgos, ja tas vēlas turpināt attīstību. "Apple" ir tik milzīgs, ka šiem tirgiem jābūt daudzu miljardu dolāru vērtiem, citādi nav jēgas tiem pievērsties. Piemēram, pat "Apple Watch", kas ir vērtīgākā valkājamā tehnoloģiju ierīce pasaulē, tomēr ir tikai sīka adata uzņēmuma "siena kaudzē".

Vēl svarīgi saprast, ka "Apple" var vēlēties radīt "transporta platformu ... pilnvērtīgu lietotāja pieredzi."

Padomājiet. Ja nākotnes auto ir bez vadītāja, ko mēs tajos darīsim, kamēr tie mūs vizinās apkārt? Mums vajadzēs izklaides, komunikāciju, un darba produktivitātes lietotnes, lai mūs nodarbinātu. "Apple" citās ierīcēs to visu jau nodrošina.

Automašīnai būs vajadzīga navigācijas informācija, bezvadu internets, platjoslas savienojums un, droši vien, sava operētājsistēma. Arī visu to "Apple" jau nodrošina.

Izskan arī citas baumas - par "Apple" viedo skaļruņu un ekrānu sistēmu, ko cilvēki lietos savās mājās. To visu uzņēmums jau radījis - tas ir "iPad" un tā digitālais asistents "Siri". Ja rodas jauna iespēja radīt patstāvīgu produktu virtuvei, kam vari uzbļaut, kamēr gatavo ēdienu, tad "Apple" ir tikai soļa attālumā. "Apple Homekit" jau iesējis sēklu arī šajā lauciņā.

Nebūtu sarežģīti atdarināt "iPad/viedo skaļruņu/Homekit" pieredzi vienotā produktā, kas kontrolē un vada jūsu auto un sniedz jau labi pazīstamo iOS komunikācijas sistēmu.

Aplūkojiet augšējā attēlā redzamo "Tesla" informācijas paneli. Liela tā daļa ir vienkārši ekrāns.

Maz ticams, ka "Apple" šim laukumam ļaus aiziet zudumā.

Avots: jauns.lv

Video: Pārkāpēja ķīviņš ar ceļu policistiem Rēzeknē
Vīrietis, pieķerot mīļoto gultā ar citu, uzņem foto un publicē tos internetā
20 bildes, kas pierāda, ka Latvija ir reāli visur
VIDEO: Nežēlīgs veids, kā pārmācit zagli, kurš ielīdis svešā automašīnā
Cerība un īstenība: Meitenes, kas savu izlaiduma kleitu pasūtīja internetā
Gatavos kā mamma