Tu droši vien zini to vienu cilvēku, kas pat īsti necenšas, bet vienmēr ir formā, vai ne? 

To cilvēku, kas atzīstas, ka alkst pēc dārzeņiem un nevar sagaidīt savu ikdienišķo treniņu, bet tai pat laikā nav apsēsts ar kaloriju skaitīšanu un ēd desertu bez mazākās sirdsapziņas. Šim cilvēkam nav vienkārši labi gēni. Šis cilvēks pats to apzinoties vai nē, bet gadu laikā ir izveidojis ieradumus, kas ļauj palikt formā pat īsti nepūloties. Un tieši šie paradumi ir tas, kas atšķir šo atlētisko personu no dīvānā sēdētāja.

1. Viņi neievēro diētu.

Vai Tu esi sastapis cilvēku, kas ir lieliskā formā, bet visu laiku izmēģina jaunas diētas? Tā jau es domāju – es arī neesmu.

Jo, lielākoties, atlētiski cilvēki neseko diētām – tie pamanījušies veselīgu ēšanu pārvērst par daļu no sava dzīvesveida. 

Lai gan es rekomendēju ievērot sabalansētu uzturu, kur 80% būtu sabalansēts, mājas gatavots, veselīgs uzturs un 20% var būt sevis iepriecināšana, galu galā uzturēšana sevi formā ir veselīga ēšana un spēšana ieklausīties savā organismā. Kas liek tev justies labi? Kas liek tev justies paēdušam un enerģiskam visas dienas garumā? Kas palīdz tev treniņos? Kas liek justies un izskatīties formā?

Ja iemācīsies sev atbildēt uz šiem jautājumiem, varēsi sākt ievērot veselīgus ēšanas paradumus iztiekot bez sekošanas mūžīgajām diētām.

2. Atrodi veidu kā izbaudīt aktivitātes.

Ja tu esi viens no tiem cilvēkiem, kas velk garumā katru minūti pirms ierastā skriešanas trenažiera un skaita katru minūti, lai ātrāk varētu no tā nokāpt, ir laiks atrast citu pieeju treniņiem.

Jo visbiežāk atlētiski cilvēki atrod veidu kā izbaudīt treniņu un pat nevar tos sagaidīt.

Un tas ne vienmēr nozīmē, ka tie ar prieku auj skriešanas apavus, lai lietainā dienā dotos izskrieties. Tas nozīmē, ka viņi augstāk novērtē sajūtu, ka esi vesels un labā formā nekā ļauj vaļu vēlmei atlaisties dīvanā un ieslēgt TV.

Ja tev tiešām riebjas trenēties, varbūt vaina ir tavos vingrinājumos nevis tevī. Katram rada prieku dažādas lietas – man agrāk nepatika trenēties, kad skriešana bija vienīgais, ko darīju. Bet kopš atklāju augstas intensitātes intervāla treniņus jeb tautā sauktos apļa treniņus, man negribas izlaist ne dienu.

Atrodi kaut ko, kas tev patīk – jau minētie augstas intensitātes apļa treniņi, kāds sporta veids, CrossFit vai kas pavisam cits un sajutīsi, ka gaidi nākamos treniņus nevis centies sevi piespiest uz tiem doties.

3. Veselība un fitness ir prioritāte.

Lai gan daudzi cilvēki ļauj darbam, ģimenei, sociālajai saskarsmei un citām lietām nonākt ceļā, lai nodarbotos ar fiziskām aktivitātēm, atlētiski cilvēki vienmēr atradīs laiku savai fiziskajai attīstībai.

Jā, tas, iespējams, nozīmē pamosties 15 minūtes agrāk, kad labprātāk gulētu vai trenētos brīvdienās, vai iespiestu nelielu treniņu ikdienas saspringtajā grafikā, kas šķiet jau tā pārpildīts. Bet, kad būsi pietiekami bieži sevi piespiedis to darīt, tas jau būs kā ieradums sportot un grūtāk būs nesportot, jo esi radis, ka tā ir prioritāte ikdienas dzīvē.

“Cilvēki, kas ir atlētiski, ir tieši tādi paši kā jebkurš cits. Vienīgā atšķirība ir uzcītība.” – Boksa čempions Laila Ali

4. Viņi neēd perfekti par 100%.

Protams, gan jau kāds ir tas retais cilvēks ar 5% tauku, kurš atsakās pat no maza šokolādes kodiena un ar to ir mierā. Bet vairumam no mums tomēr laiku pa laikam gribas pacienāties ar kādu našķi.

Pamielojies ar kādu gardu ēdienreizi vai iedod savai veselīgajai ēšanai brīvdienu pa reizei, lai nejustos apdalīts savas veselīgās diētas dēļ. Tāpēc nejūties vainīgs, ja apēd kādu cepumu, tumšo šokolādi vai iecienīto našķi reizi pa reizei. Galvenais – neļauj tam kļūt par pārāk biežu ieradumu vai nonāksi tur, kur biji sākumā.

5. Atlētiski cilvēki kārtīgi izguļas.

Ja tu joprojām domā, ka sevis uzturēšana labā formā nozīmē to, cik bieži tu trenējies – apdomā vēlreiz. Jo viena no veselīgu, atlētisku cilvēku prioritātēm ir kvalitatīvs miegs.

Miegs ne tikai dod tev enerģiju, lai spētu regulāri trenēties, tas arī palīdz regulēt metabolismu, atjaunot muskuļus, palielināt tavas fiziskās spējas.

Ideālais variants būtu vismaz 7-8 stundas katru nakti un tu būsi veselīgāks, fiziski aktīvāks un priecīgāks cilvēks.

6. Viņi tur savā kompānijā līdzīgi domājošus.

Vai zini teicienu – tu esi tas, ko tu ēd? Šeit iederētos – tu esi tas, kar ko tu ēd (un socializējies).

Padomā, ja visi tavi draugi regulāri ēd ātri pagatavojamos ēdienus un virtuļus desertā, un vienmēr izvēlas neaktīvas nodarbes, piemēram, kino vai stundām ilgu sēdēšanu pie tv, kā tev liekas, ko darīsi tu? Visticamāk, ēdīsi tos pašus draņķus un pavadīsi neaktīvu laiku.

No otras puses, ja tavi draugi piekopj veselīgu gatavošanu, atklāj jaunus restorānus ar vietējiem svaigiem produktiem un vēlas turp doties ar velosipēdiem vai sarīko futbola maču tīri prieka pēc, visticamāk arī tu iesaistīsies aktivitātēs un to pat izbaudīsi.

Tas sākumā varētu būt sarežģīti, ja tev ir seni draugi ar neveselīgiem ieradumiem, bet tu vari censties viņus mudināt uz aktivitātēm un būt veselīgiem. Sāc ar sīkumiem un kas zina – varbūt viņi pat nenojautīs, pa kuru brīdi kļuvuši veselīgāki. Un tu vienmēr vari satikt jaunus draugus, ar kuriem kopīgi piekopt aktivitātes.

7. Aktivitātes ārpus sporta zāles.

Lai arī atlētiski cilvēki vienmēr nostāda regulārus trenažieru zāles apmeklējumus par prioritāti, viņi neaprobežojas tikai ar trenažieru zāli (vai mājas treniņiem).  Viņi dara visu, lai arī ikdienā būtu aktīvi.

Tātad, kā tu vari ieviest izmaiņas savā ikdienā jau tagad? Te būs dažas idejas:

  • Staigā visur un vienmēr, kad iespējams.
  • Brīvdienās iesāc ko aktīvu, piemēram, izbraucieni ar velo, garas pastaigas vai teniss.
  • Kāp pa kāpnēm. Vienmēr!
  • Izvēlies aktīvus atvaļinājumus. Kāpšana kalnos, laivu braucieni, slēpošana, peldēšana, riteņbraukšana… Ir ļoti daudz variantu!
  • Celies un kusties, kad vien iespējams. Sēdēšana ir neveselīga. Kusties biežāk.

Un vissvarīgākais, tici sev. Tu to vari! Tagad uz priekšu.

Liepājā trīs stundas pasažieri iesprostoti lidmašīnā
Pētījums pierāda, kāda ir pāru ideālā vecuma starpība
Pašvaldības policisti aiztur pamatīgi iereibušu šoferi
VIDEO. Igauņu policists ar speciālu ķēdi efektīvā manierē apstādina narkomāna vadītu auto
Modes pasaule jūk prātā ārkārtīgi dārgas somas dēļ. "Ikea" tādu tašu piedāvā par 1 eiro
Kur pazūd Rīgas baloži?